Hoppträning för Janni Olin 5 april (annandag påsk)

Endast för hästar som står på anläggningen och endast för ryttare som normalt vistas på anläggningen.
Max 4 ekipage per grupp. Gruppindelning kommer att göras utifrån utbildningsnivå på ekipaget. Även bomgrupp/markarbetesgrupp är välkomna, vi hittar den nivån ni är på för dagen.
Vi kommer att gå igenom olika övningar för att avsluta med banhoppning som en check på det jobb som lagts på övningarna innan.
Första gruppen startar uppvärmda i skritt/trav kl 14.00. Varje grupp tränar 1 timme. Gruppindelning och tider skickas ut via mejl efter sista anmälningsdag.
Träningen vänder sig till dig som rider på lägst nivå M2-3. Prata med din ridinstruktör innan du anmäler dig.
Anmälan sker till klubbmejlen info@munkedalsridklubb.se senast torsdag 25 mars. Ange vilken häst du önskar, helst två alternativ.
Kostnad: 300 kr. För den som inte är fodervärd tillkommer hästhyra med 50 kr. Betalningen måste vara klubben tillhanda senast onsdag 31 mars. Anmälan är bindande efter erlagd betalning och avgiften återbetalas inte vid förhinder. Man kan dock överlåta platsen till någon annan i samråd med ridinstruktör.
Presentation av Janni:
Janni är 33 år och utbildad ridinstruktör, har även själv häst som hon aktivt tränar och tävlar i framförallt hoppning. För några år sedan hade hon hela världen som arbetsplats då hon jobbat som beridare och hästskötare åt internationellt framgångsrika ryttare som tex Markus Fuchs och Harrie Smolders.

De senaste åren har hon haft polisrytteriet i Göteborg som arbetsplats och ser till att hästarna där får bästa möjliga omsorg och även där har hon haft hopplektioner som berikat och utvecklat de olika ekipagen.
Inspiration och kunskap är färskvara och Janni försöker alltid hålla sig uppdaterad genom det nätverk hon skaffat sig på vägen dit där hon är idag. Största motivationen finner hon hos sina elever och Janni strävar alltid efter att utveckla känslan både hos sig själv och sina elever. Framför allt att de små och tydliga hjälperna kan göra ridningen rolig och framgångsrik för både häst och ryttare. I slutet på träningen ska det finnas ekipage som går hem motiverade och redo för nästa pass!
Välkommen med din anmälan!