Regler

Regler för ridning hos MRK

Skall göras innan lektionsstart:
Kom i så god tid att du hinner, ta reda på vilken häst du ska rida. Listor finns uppsatta på anslagstavlan i stallet. Borsta, tränsa & sadla hästen. Ca 15-20 min innan. Du och din häst skall vara klara i tid för lektion.

Använd ALLTID ridhjälm.
Finns att låna om du inte har egen.

Använd säkerhetsväst (obligatoriskt för elever under 18 år).
Finns också att låna.

Är du nybörjare bör du ha någon vuxen med som stöd & hjälp innan & under lektion. MRK har en försäkring för alla medlemmar men se gärna över ert eget försäkringsskydd.

Om du får förhinder och inte kommer till Din lektion måste du meddela detta till klubben före kl.14.00. Då kan det finnas chans att rida igen (samma termin). Du ringer sedan själv och frågar om det finns ledig plats den dagen du kan rida igen. Du kan också skicka din förfrågan på mail eller sms.

Eftersom våra grupper normalt är fulltecknade så kan man bara rida igen om någon annan meddelat förhinder. Vi kan därför inte lämna någon garanti om att det alltid går att lösa.

Telefon/sms: 0707-296830 (telefonsvarare finns)

Mail:  info[at]munkedalsridklubb.se

Ridläraren kollar mail och sms samt lyssnar av telefonsvararen efter klockan 14.00.