Uppstallning

Uppstallning på Solberg Hästgård, Håby

Hos MRK på Solberg kan man hyra in sig, eller sin häst förstås, i ett mindre stall i box el utebox. Vi har plats för 8 uppstallade hästar och en kö finns upprättad för fler intresserade. Det är anmälningsdatum som styr placering i kön. Vi uppdaterar kontinuerligt för att se så alla som står uppsatta fortfarande är intresserade.

Innan man stallar upp sin häst hos oss skall man läsa och godkänna vår     Uppstallningspolicy. Där står vad som gäller för foder, strö, boxpris, sommaruppehåll, stallskötsel, uppsägning, samt betalning. Ny uppdaterad Policy from 1 november 2019.

Vad har vi att erbjuda:

På logen finns (byggda 2007) 4 st boxar på drygt 9m² och mellan loge och ridskolans stall finns uteboxar. I stora stallet finns en spolspilta och skötplats för de som står ute eller på logen (dock begränsat under ridskoletid).

I anslutning till boxarna finns ett ridhus 20x45m och en paddock 20x40m. Tillgång till dessa ingår i hyran men är något begränsat under vardagskvällarna pga ridskolegrupper.

Runt stallet finns rasthagar och sommarhagar och det finns flera fina ridvägar i de vackra omgivningarna. Sommartid är det underbart att rida upp till Kärnsjön och bada.

Tillgång till skåp och persedelplats i uppvärmd sadelkammare samt tvättmaskin för täcken m.m. Vidare finns det ett klubbhus med bla kylskåp och mikrovågsugn där det är mysigt att umgås med alla andra och även ta det lugnt en stund vid TVn kanske.

Utsläpp vardagar ingår. Kvällar och helger sköts in- och utsläpp av hästägarna efter ett roterande schema.

Ni är hjärtligt Välkomna på ett besök hos oss på Solberg Hästgård.

Vid intresse, kontakta Camilla Bernhardtz 073-560 91 64 eller mejla info[at]munkedalsridklubb.se.