Om Munkedals Ridklubb

Munkedals Ridklubb är en klubb för alla, både för de som vill gå ridskola och de som vill träna, tävla och sköta sin egen häst. Vi huserar på Solberg, en härlig hästgård i Håby i Munkedal.

Vår föreningsidé:
Munkedals Ridklubb vill genom bra ubildningsmöjligheter inom häst- & ridkunskap erbjuda alla en bred verksamhet som leder till bra gemenskap med både människor och djur.

Är Ni intresserade av ridning, hör av Er – så hjälper vi till att hitta rätt aktivitet för just Dig. Vi har en aktiv personal som nästan alltid finns till hands på Solberg.

När man kör till Solberg och Munkedals Ridklubb – så blir man glad! Vårt fina ridhus reser sig i bakgrunden. Alla glada ridtjejer, ridkillar och härligt hjälpsamma medlemmar fixar och donar för att få allt att fungera. Känslan över att ha egen anläggning finner inga gränser.

Det är lycka – glädje – förväntan – och en gemenskapskänsla som är skön. Stora Tack till alla som kämpar så friskt och Varmt Välkomna till er som känner för att komma med i gemenskapen och utveckla Solberg Hästgård. Privatryttare kan få uppstallningsplats.

Vi är cirka 200 medlemmar och vi har cirka 110 elever som rider regelbundet varje vecka i vår ridskola. MRK är en aktiv förening med många tävlingstillfällen var år. Vi blir aktivt sponsrade av lokala företag, något som vi uppskattar och värdesätter högt.

Klubben försöker hela tiden utveckla vår ridskole-, tränings- och tävlingsverksamhet med ett brett utbud – det finns något för alla på Munkedals Ridklubb.

Vi vill också informera om att Munkedals Ridklubb är en rökfri anläggning vilket innebär att det råder rökförbud på hela området.

Välkomna till Solbergs Hästgård i Håby, Munkedal!