Om ridskolan

Vi håller ridlektioner höst och vårtermin. Om Du/Ni är intresserade av att börja rida på Munkedals Ridklubb -tveka inte att höra av er. Finns det ingen grupp som passar precis för stunden kan ni sätta upp er på köplats – det händer ju att det sker förändringar under terminen.

Fyll i det här formuläret och klicka på ”skicka anmälan”. Ange i kommentarer vilken nivå du är på. Vi hör av oss så snart vi kan!

Här kan du se aktuellt lektionsschema.

När det blir många nya och många yngre ridande behöver vi en genomgång av anläggningen. Vad man skall tänka på och var man möter upp var gång. För att tänka på säkerhet och för att alla skall veta vad som gäller så tar vi det nu första veckan – så en informationsgenomgång första ridtillfället.

Vi träffas i stallet – vid informationstavlan – med respektive grupp – och så får vi lite hjälp av stallvärdinnor som visar runt och presenterar sig.

Ridlektion i paddocken

Att rida är att må bra! Ridning är kul motion & avkoppling.

Ridning är för alla åldrar och de flesta ridskolor – liksom vi på MRK – har grupper även för vuxna nybörjare. Ridning är för både motionsryttaren och den som vill tävla.

Ridskolan är en älskad fritidsgård. Av all den tid ungdomarna tillbringar på ridskolan ägnas hela 85 procent åt att sköta hästen, träffa kamrater och gå på kurser.

Till ridskolan och ridklubben är alltid hela familjen välkommen även om alla inte vill rida. Här behövs du alltid som funktionär vid klubbens tävlingar, som den som snickrar och målar hinder, lagar en trasig dörr eller syr nya gardiner till cafeterian.

Har ni frågor så hör av er till oss!

Telefon 0707-296830.
E-post: info[at]munkedalsridklubb.se

Här ser Ni stallet – Kom gärna och hälsa på oss och se hur vi har det.
Väl mött!

Stallet