Aktiviteter vecka 32-33 2024

Måndag 5 augusti: Miljöträning med häst vid hand

En kurs som handlar om att bygga förtroende. Roliga övningar med moment som kan vara lite svåra för hästen, som att gå på en presenning, gå förbi ett läskigt paraply eller putta runt en boll. Alla övningar anpassas individuellt utifrån hästens och människans förutsättningar och dagsform.

Tid: Sen eftermiddag

Pris: 150 kr

Anmälan senast onsdag 31 juli till info@munkedalsridklubb.se. Ange vilken häst du vill träna med, gärna flera alternativ. Grupper och tider skickas ut efter sista anmälningsdag.

********************************************************************************

Onsdag 7 augusti: Dagridläger för nybörjare – märke 1

Dagridläger för dig som rider i nybörjargrupp – märke 1. Här får man ha med sig medhjälpare/ledare om man vill. Deltagarna kommer att delas upp i grupper utifrån utbildningsnivå.

Tid: 09.00-15.00. Lättare måltid ingår. Ange i anmälan om du har några matallergier.

Pris: 700 kr

Anmälan senast onsdag 31 juli till info@munkedalsridklubb.se

Fredag 9 augusti: Lugn kvällsritt

Samling 17.00. Du hämtar din häst i hagen själv. Vi rider i vacker natur på grusvägar och stigar. Turen tar drygt en timme. Det går bra att ha med sig egen ledare om man vill.

Pris: 300 kr

Anmälan senast onsdag 31 juli till info@munkedalsridklubb.se

Måndag 12 augusti: Dagridläger för märke 2-4

Dagridläger för dig som har ridit lite längre och som rider i juniorgrupp märke 2 – märke 4. Deltagarna kommer att delas upp i grupper utifrån utbildningsnivå.

Tid: 9.00 – 17.00. Lunch ingår. Ange i anmälan om du har några matallergier.

Pris: 800 kr

Anmälan senast måndag 5 augusti till info@munkedalsridklubb.se

Tisdag 13 augusti: Lugn kvällsritt

Pris 300 kr

Anmälan senast fredag 9 augusti till info@munkedalsridklubb.se

Torsdag 15 augusti: Hoppträning för Emma

Träningen hålls under eftermiddag/kväll. Deltagarna kommer att delas upp i grupper utifrån utbildningsnivå.

Varje grupp tränar en timme baserat på 4-5 elever/grupp. Inför träningspasset behöver du själv kunna ta in din häst från hagen.

Pris: 350 kr

Anmälan senast fredag 9 augusti. Ange vilken häst du önskar, helst tre alternativ. Efter sista anmälningsdag kommer vi att skicka ut mail med grupper och tider.

Fredag 16 augusti: Privatlektion dressyr för Cayenne eller Emma

Passa på att vässa formen inför höstens ridskolestart! Tiderna kommer att förläggas under tidig em/kväll beroende på antalet anmälningar. Inför träningspasset behöver du själv kunna ta in din häst från hagen. Hästen skall helst vara framskrittad när passet startar men det är inget krav.

Pris: 400 kr för 30 min, 500 kr för 45 min. Vill man rida två tillsammans delar man på kostnaden.

Anmälan senast måndag 12 augusti till info@munkedalsridklubb.se. Ange vilken häst du önskar (helst två eller flera alternativ) och om du vill träna för Cayenne eller Emma. Ange även om du bara kan före/efter någon viss tid så försöker vi lösa det.

Lördag 17 augusti: Långritt till Kärnsjön med möjlighet till bad. Grillning på klubben efteråt.

Samling på ridklubben 11.00.

Detta blir en lugn tur mest i skritt och lite trav. För att följa med behöver du dock kunna rida/hantera hästen helt själv då vi inte kommer att ha med oss några ledare eller medhjälpare.

Pris: 600 kr

Anmälan senast måndag 12 augusti till info@munkedalsridklubb.se

Betalning görs via swish till 123 289 61 73 senast dagen innan aktiviteten.