Tävlingsgruppen

I Munkedals Ridklubbs tävlingsgrupp arbetar ideella personer för att tillgodose våra medlemmars träningsbehov och tävlingsönskemål. Vi arrangerar tävlingar från klubbnivå till lokal nivå på vår egen anläggning Solbergs Hästgård i Håby.

Vi anordnar träningar i främst hoppning och dressyr både under vardagar och helger, där vi i klubben tillsammans med ridskoleverksamheten strävar efter att erbjuda en bred verksamhet som genom bra utbildningsmöjligheter inom häst- och ridkunskap leder till en god gemenskap med både människor och djur. Information om våra duktiga tränare hittar du under träningar.

Under året är visionen att vi ska arrangera klubbtävlingar i hoppning där vi erbjuder hinderhöjder från 10cm upp till och med 110cm (max LB ponny). Mer information om våra klubbhoppningar finns att läsa under klubbtävlingar.

Tävlingar som har lokal eller högre status finns i Ridsportsförbundets tävlingstermin på TDB och finns även på MRKs tävlingssida. Läs mer under Lok Reg tävlingar.

I Munkedals Ridklubb har vi av förbundet utbildade tävlingsfunktionärer:.

Cayenne Röhrich – Grönt Kort-utbildare.

För att komma i kontakt med tävlingsgruppen kan du mejla info@munkedalsridklubb.se eller ringa Gisela Lindström 070-6554556.

Är du intresserad av att vara medlem i klubben eller tävla för Munkedals Ridklubb?
Tveka inte att kontakta oss! Välkomna!