Nu startar Höstcupen 2022! Anmälan öppen till omgång 1 dressyr.

Höstcupen är en cup på tre omgångar som vänder sig till alla ryttare som vill vara med.

Varje ekipage deltar utifrån sin egen nivå och väljer program/hinderhöjd utifrån det.

Man får ha med sig medhjälpare/ledare inne på banan om man vill.

Den som samlat på sig mest poäng sammanlagt efter tre omgångar vinner Höstcupen och får rosett, pokal och hederspris. Skulle det bli delad placering vinner den som fått mest poäng i finalen. Går det inte att skilja dem åt tittar man på vem som fick mest poäng i omgång 2 och därefter i omgång 1.

1:a omgången 18/9 är dressyr, då kan man välja Ryttarmärke 1 eller 2, Lätt C:1 eller Lätt B:1.

2:a omgången 16/10 är hoppning, bom på mark upp till 70 cm.

3:e omgången 13/11 är final då man rider ett Caprilliprogram, ett dressyrprogram där man även rider över bommar eller hinder.

Man måste inte vara med på alla omgångar. Det går att vara med på 1 eller 2 omgångar men  den som är med på första omgången har förtur till omgång 2 och 3.

*********************************************************************************************

ANMÄLAN ÖPPEN TILL OMGÅNG 1 DRESSYR SÖNDAG 18 SEPTEMBER

Stanna hemma om du har förkylningssymptom, vi måste fortsätta vara försiktiga!

Kommer du med egen häst vill vi se vaccinationsintyg före urlastning.

Preliminär start klockan 10.00

Betalning via swish till 123 289 6173 innan start.

Startavgift 120 kr per start.

Hästhyra 60 kr om man rider lektionshäst och inte är fodervärd. Lektionsryttare måste prata med sin ridlärare innan man anmäler sig.

Rosett kan köpas för 60 kr vid resultat på minst 55%.

Anmälan görs via mejl till info@munkedalsridklubb.se. Alla måste även ange en funktionär som är med och hjälper till under dagen. Är man under 18 år måste man även ha målsmans godkännande.

Sista anmälningsdag är onsdag 14 september. Startlistor och funktionärslistor kommer att läggas ut på facebook senast kl 20.00 fredagen den 16 september.

För lektionsryttare gäller:  Det spelar ingen roll när man anmäler sig så länge man anmält sig i tid. Fodervärdar har förtur till den häst de är fodervärd för. Alla andra har lika stor chans att få den häst man önskar. Ange två eller helst tre hästalternativ. Det är dock inte säkert att man kan få en häst som man önskat även om man skrivit fler alternativ.

Tävlingsbana och framridning:  Ridhus, sand/flis, 20×40

Domare:  Eleonor Johansson

Dressyrprogram: (ange vilket program du vill rida i din anmälan)

Klass 1:  Gamla Ryttarmärke 1

Klass 2:  Gamla Ryttarmärke 2

Klass 3:  Lätt C:1

Klass 4:  Lätt B:1

Förfrågningar via mejl till info@munkedalsridklubb.se

Välkommen med din anmälan!