Klubbmästerskap i dressyr söndagen 27 november!

.
Anmälan öppen till KLUBBMÄSTERSKAP i dressyr söndagen den 27 november!
.
Stanna hemma om du har förkylningssymptom, Vi måste fortsätta att vara försiktiga. Kommer du med egen häst måste du visa vaccinationsintyg innan urlastning.
.
Lektionsryttare och privatryttare tävlar var för sig.
Preliminär första start 11.00

Startavgift 120 kr per start
Rosett kan köpas från 60 kr
Hästhyra på 60 kr tillkommer om man
 inte är fodervärd och rider lektionshäst.
.
Anmälan via mail info@munkedalsridklubb.se med önskemål om häst, ange helst 3 olika, och vilket program man vill rida.
Lektionsryttare måste prata med sin ridlärare innan anmälan.
Alla som anmäler sig måste även anmäla en medhjälpare som är funktionär under dagen.
.
KM är öppet för medlemmar i Munkedals Ridklubb. KM klassen skall vara ett program på den nivå du och din häst är i för närvarande. Den med högst procent blir Klubbmästare oavsett vilket program man rider.
.
Vi kommer även att köra en Mini klubbis för dom som rider något av programmen för Ryttarmärke.
.
Vi kommer att ha klubbmästerskap i hoppning den 11 dec. Är man med både på dressyren och hoppningen kan man bli Allround klubbmästare.
.
Sista anmälningsdag onsdagen den 23 november kl 18.00.
Senast fredag 25 november 20.00 kommer startlistor och funktionärsuppdrag att mailas till dom som är anmälda.
För lektionsryttare gäller:
Det spelar ingen roll när man anmäler sig så länge man har anmält sig i tid. Fodervärdar har förtur till den häst man är fodervärd till.
Alla andra har lika stor tur att få den häst man önskar. Det är däremot inte säkert att man får den häst man önskar även om man skriver flera.
Tävlingarna: Ridhus, sand/flis, 20X40 m
Framridning i paddock: grus 20X40 om vädret tillåter annars i ridhuset.
Domare: Gisela Lindström
.
Alla program kan hämtas på tavlan utanför sadelkammaren. Vill du ha programmet mailat så skriv det när du anmäler dig.
PROGRAM:
Klass 1 Gamla Ryttarmärke 1 Mini Klubbis
Klass 2 Gamla Ryttarmärke 2 Mini Klubbis
Klass 3 Lätt C:1 Kan ridas som KM
Klass 4 Lätt B:1 Kan ridas som KM
Klass 5 Lätt A:1 Kan ridas som KM
.
Varmt välkommen med din anmälan!