Information från ungdomssektionen (US)

Ungdomssektionen (US) söker medlemmar!

Nu vill vi ha fler medlemmar i ungdomssektionen så att fler kan vara med på alla roliga grejer vi hittar på och komma med bra idéer. Det vi gör är att tex ha olika tävlingar som rykttävlingar mm, eller att ha barnkalas osv. Vi har möten varje/varannan månad där vi bland annat bestämmer roliga saker vi vill göra. Vi samlar ihop pengar för att åka till Falsterbo horse show i sommar!

Om detta låter intressant och du vill vara med kan du skicka ett sms till ordförande Ingrid Öhman 072 226 02 55 eller till vice ordförande Wilma Olsén 073 806 89 72, skriv att du är intresserad av att vara med i US så lägger vi till dig i våran grupp.

Käpphästtävling fredagen den 25/2

Vi på ungdomssektionen välkomnar er till till en rolig käpphästtävling fredag den 25/2 med första start kl 12.00. Det finns käpphästar att låna men man får gärna ta med sig egen

om man vill. Det kostar 50 kr att vara med, betalningen sker på plats och alla deltagare får rosett och den snabbaste får ett extra pris.

Anmälan sker via sms till 073 806 89 72, skriv namn på deltagaren och vilken höjd den vill hoppa. Det är valfri höjd men tänk på att det bara är en vinnare, den som gör rundan snabbast vinner. Sista anmälningsdag 20/2.

Alla skall vara helt friska, vid förkylningssymptom eller annan sjukdom, STANNA HEMMA! Meddela oss om ni inte kommer så att vi vet, ni kan skicka ett sms till samma nummer som ni anmälde er till.

Rykttävling tisdagen den 22/2

Vi på ungdomssektionen vill bjuda in alla som vill på rykttävling tisdagen den 22/2, vi träffas i stallet kl 11 och är klara ca 13. Det kostar 20 kr att vara med och betalningen sker på plats, alla deltagare får diplom. Vinnaren får även en extra överraskning.

Anmälan sker via sms till 073 806 89 72, skriv namnet på den som vill delta och även vilken häst man önskar. Man får vara två som hjälps åt på en häst om man vill. Är det flera personer som vill ha samma häst så lottar vi, så det kan vara bra att skriva ett andrahandsval. Det finns plats för 14 personer (om man är en på varje häst, det går att vara fler om man delar på en häst) och det är först till kvarn som gäller, är det stort intresse så anordnar vi det fler gånger. Sista anmälningsdag 19/2.

****************************************************************************************************

För att föreningen ska beviljas anslutning till Svenska Ridsportförbundet måste det finnas en ungdomssektion (US). US har en egen styrelse och egen ekonomi, samt även en plats i föreningens styrelse. US driver och ordnar aktiviteter för alla medlemmar, både barn och vuxna. Det kan vara allt från kurser i olika ämnen till familjedagar eller projekt för att utveckla klubbens verksamhet. US är en viktig arena där unga får en chans att växa och utvecklas. Alla föreningens medlemmar under 26 år är medlemmar i ungdomssektionen vilket ingår i den ordinarie medlemsavgiften.